Only Scandinavian?

I just discovered this site and thought maybe itd be a good way of finding out if there is a Swedish/Scandinavian association anywhere in Toulouse? Sometimes France gets the best of me you see :)
/therese

Hej! Jag heter Roxie, jag e 20 år och jag bor också i Toulouse sen ungefär 1 månad tillbaka. Jag har också kollat efter nån svensk/skandinavisk grupp men verkar vara svårt att hitta..Om de nu finns. Var i Toulouse bor du? Jag bor i cite de l'hers. Hur länge har du varit här och varför är du här? :) Vi kanske kan mötas upp om du har lust!

Hej jag heter Lill och jag bor i Toulouse sedan snart två år. Det finns en skandinavisk grupp i Toulouse som heter Midi-Scandinavie (midiscandinavie.fr/). Jag är själv inte medlem men genom dem kan du komma i kontakt med lite svenskar och andra föredetta nordbor. De anordnar Luciafirande och andra svenska, traditionella festligheter.

Hoppas det hjälper lite när hemlängtan slår till.

Hejsan!

Chansar och ser om det händelsevis finns några svenskar/svenskor i Toulouse?? Flyttar dit på måndag och stannar tills den 19:e december.

Hör gärna av dig! :)

Josie

JosieEwaldz wrote:

Hejsan!

Chansar och ser om det händelsevis finns några svenskar/svenskor i Toulouse?? Flyttar dit på måndag och stannar tills den 19:e december.

Hör gärna av dig! :)

Josie


Josie,

This thread is really old and inactive.  It is quite unlikely you'll get a response from the OP.  Also, as this is an ANGLOPHONE forum, so please post in English so everyone can follow what has been said.  Please review the France Forum Code of Conduct

Thanks.

Romaniac
Expat-Blog Experts Team