Doing business in France

Hi,

are foreign investors welcome in France?

Is it complicated to register a company in France? What is the procedure?

What is the corporate tax rate in France?

Is it easy to recruit?

Any advice you would share with us?

Thank you very much for your participation,

Julien

C est assez simple si tu fais des choses simples!
Ça paraît bateau ma réponse mais c est ça. Il y a un statut qui facilite pas mal les choses depuis quelques années : le statut auto entrepreneur . Recruter je sais pas si c est facile mais je crois que c est assez taxé ...

Tu dois compter environ 20% de taxe pour une entreprise de bien et 30 % pour les services. Après sur ce que tu cas gagner tu vas encore payer des taxes ( professionnelle) tous les ans. Et aussi une taxe d'impôts sur ce que tu gagnes ( distinguo entre charge sociale et impôt sur le revvenu/société)

Thanks for your contribution Gregorykha!;)

But could you please translate as you are in an Anglophone forum?

Thanks,
Harmonie.

Gregorykha wrote:

C est assez simple si tu fais des choses simples!
Ça paraît bateau ma réponse mais c est ça. Il y a un statut qui facilite pas mal les choses depuis quelques années : le statut auto entrepreneur . Recruter je sais pas si c est facile mais je crois que c est assez taxé ...

Tu dois compter environ 20% de taxe pour une entreprise de bien et 30 % pour les services. Après sur ce que tu cas gagner tu vas encore payer des taxes ( professionnelle) tous les ans. Et aussi une taxe d'impôts sur ce que tu gagnes ( distinguo entre charge sociale et impôt sur le revvenu/société)


It is quite easy if you are looking some simple things to do as entrepreneurship.
My answer seems incongruent but is quite relevante. Since few years, we get a new way to start a business called "auto entrepreneur". Recruit some people, i can't help you but I guess it is quite heavy and expensive to do in France except if you work with young people ...

Tax are quite a lot : maybe 40% of what you will gain. As well there is some additionnal taxes like professionnal contribution. And of course taxe on income or profit every year.

I hope it will help you

What's up

My name is Marshall I am french living in Paris ... Can tell you that everybody is more I am not able to tell you how easy or difficult it is ... all depend what kind of business you are looking for ... !!!!!

be safe

Marshall

Hi Gregorykha -

Just for clarification, the 20% for goods and 30% for services are VAT? «Pouriez vous éclaircir? 20% de bien et 30% des services sont TVA?»

Many thanks!

Hi Kobico.

Auto entrepreneur status si 12% for goods and 23% for service.
This is only for social tax, after you get 1% that is called income tax.

And you havé as well sole hiden tax : whose I Know is professionnal tax.
Hope il Will help you!