Retiring to Lisbon/Silvercoast

Hi, we are thinking of retiring to Portugal but not in the city ( Lisbonne) We are both 60 (Dutch-french) and we would like to be not far from a community and not far from the beach. Also easy access to the airport , any suggestions would be welcome. We would like to rent first and then eventual buy something over there , thanks Ida

Moderated by Bhavna last month
Reason : Free advertising is not allowed on the forum. Thank you
We invite you to read the forum code of conduct

@Cmoherdaui

Advertising is not permitted here on the open forum.You can advertise in the services section at the top of this page.
For security reasons it is unsafe to post any contact details here on the open forum too.

You can contact the OP using the messages system.

Dear IdaAttias,
you are spoiled for choice!   
Vous n'avez rien d'autre à faire que de choisir le site le plus agréable et il faut visiter préalablement la region du centre, plus précisement l'Extremadura: Peniche, Obidos,  Sao Martinho do Porto, Nazaré; mais Caldas da Rainha, et Alcobaça offrent plus de services (les thermes de Caldas).

Toutefois, rappelez-vous que la zone côtière est plus humide que la zone située à environs 30 km de la côte et que le temps est très venteux et plus variable. 

En ce qui concerne les communautés d'expatriés, vous constaterez qu'elles sont assez fermées et que le meilleur choix est d'apprendre le portugais pour se sentir à l'aise ici.
Je m'excuse pour mon français rouillé.

Bon courage!

New topic