Language barrier

Hi everyone, I’m Anne-Lise in charge of editorial here at Expat.com. I hope you’re all good. We would love to be able to rely on your suggestions, questions and thoughts to create content that will be more appealing to you on our magazine. We would also love for our expat community to be able to participate in our articles.

Right now, we’re working on an article on the language barrier once you have moved abroad. The objective is to be able to give advice to expats or expats-to-be who might not have totally mastered the language of their host country just yet. Would you be able to answer just a few questions for us?

Have you had any difficulties during your first months abroad?
How did you overcome them?
What are the tips you would give someone facing the same issues?

You can leave the responses below or send me a PM!

Thank you so much,
Anne-Lise

Bonjour à tous, je suis Anne-Lise et je suis en charge de l’éditoriale ici à Expat.com. Nous aimerions nous appuyer sur vos suggestions, questions et vos réflexions pour créer du contenu qui vous intéresse plus. Et nous voulons aussi que vous puissiez participer aux articles. En ce moment, nous écrivons un article sur les difficultés linguistiques que rencontrent les expatriés. Le but étant de faire une liste de conseils pour ceux qui veulent s’expatrier, mais qui ne maîtrisent pas encore la langue ou une des langues de leur pays d’adoption.

Avez-vous eu des difficultés lors de vos premiers mois d’expatriation ?
Comment les avez-vous surpassés ?
Et quels conseils donneriez-vous à un expatrié ou quelqu’un qui s’apprête à partir vivre à l’étranger ?

Vous pouvez laisser vos réponses ci-dessous ou m’envoyer un message privé.

Merci beaucoup!

Nouvelle discussion

Préparez sereinement votre expatriation et bénéficiez de l'expérience des expatriés

OU