Apprendre le créole réunionnais: sa lé gayar!!

vi, mi lvisit ek bann zami urbeez.
mi kroi pa zot i pé fé rienkinn !

Hippocampe33 a écrit:

moin la fini visité lisin kan a sik ! = mi vien juss de finir la visite canne à suc.
Mi sava rapel "le gout" di la mélasse !
mi di a zot, fé ali, sa lé tro gayar !


combien de temps i dure la visite? et combien i coute? somanké dot do moun i pe êt intéressé?

christ

Hippocampe33 a écrit:

aster mi visit touzour lisin, a koze mon "bann sheveu " =cheveux(??) i et li nana  enkor loder la kann  :mad:
mi sava bainié avan après mi sava fer dodo !


:o ha bein lé sir mi sarpa visit lisin la nuitt si sé pou loin lav mon cheveu dann milié la nuitt!!! tir pa kart!! :nothappy:

eske ou koné si la visite i fé seulement la nuitt?

Blandine974 a écrit:
Hippocampe33 a écrit:

moin la fini visit lisin kan a sik !
Mi sava rapel "le gout" di la mélasse !
mi di a zot, fé i, sa lé tro gayar !


AOu la fé la visit ek in guide ?


d'apres moin oui !! dann le temps navé inn en tou cas!!

Hippocampe33 a écrit:

vi, [s]mi lvisit[/s] moin la visité ek bann zami urbeez.
mi kroi pa zot i pé fé rien kinn !


vi =oui pour le créole des hauts=petits blancs des hauts,iabs, patte jaune,mahoul!!

banna i fé in bon pe zafer!!! sa lé bien pou découv in lendroi pou domoun lé in pe tou sel !! :top:

la visit i dure .. in sertin temps ! :mad:
ok, zot, i pé visit lé jour é vist i cout 10 euro oubien zot, i pé visit la nuitt, é la visit i cout 12 euro
déssa bann diss "persones" i cout 7 euro.
Banna bisoin dé hér !

apressa mi ve visit lisin ronm é konet kossa kane i pouss

bonjour zot toutt!!
zot la pass in bon weekend?
moin la pass in bon weekend mé mi regrette ke moin la pa connu lo manifestation dann saint-paul: "cap à l'ouest"
moin la connu pou le rally auto mé pa pou sa!! :( i fo dire ke moin la pa lire journal non plus!!!)
sinonsa le vent i souff bon peu!!

christ974
hippocampe mi di aou merci pou lo bann zinformation... moin la pa compri "banna bisoin dé hér" :/

traduction " vous avez besoin de vous libérer deux heures de votre temps "

issi la, lé vent i souff for é la pli i tonm. Nou lé in "hivers" é mi kroi sa lé "normal" !
Kossa zot i dit : kass pa la tet, la pli i tonm, soley va arniv  (apres la pluie le beau temps) ??

Bonjour à vous tous!  :)
J'ai essayer de comprendre un peu ce que vous dites mais j'ai bcp de mal!
Je vais venir m'installer d'ici quelques mois à la réunion pour une durée indéterminée et j'aimerais apprendre à parler le créole mais je ne sais pas trop comment m'y prendre.
En voyant le forum, je me suis dit que peut être je pourrais apprendre Grace à vous.
J'aimerais pouvoir le parler un peu pour la vie de tous les jours une fois sur place et aussi pour mon métier car je suis infirmière et qu'on parle bcp dans notre métier ;)

Merci d'avance pour vos aides et vos conseils

Mélanie

Oui, week-end lé té bon, merci  :)

Vacances lé fini, zordi moin la retourné travaillé  :(

Mi di a zot, moin la pri in décision, mi sa va arrivé le 01 janvier  ;)

:/
otay Blandine974
ou kit lil?  :(
non na l'air  :D
jluc

aou melanie87,
personnelement j'essaie de suivre les conversations des uns et des autres avec les corrections de christelle et traductions,
je suis assez scolaire, je note le vocabulaire et les tournures de phrases, un peu primitif comme methode, mais voici mon experience
a bientot
jluc

Juanita et Jluc a écrit:

:/
otay Blandine974
ou kit lil?  :(
non na l'air  :D
jluc


:thanks:

Merci Jluc!
C'est une très bonne idée, je vais essayer de m'écrire les tournures de phrases et les traductions. Je suis très visuel en plus donc ça devrait m'aider.

:D

Bonjour Mélanie
Vous pouvez déjà acheter un dictionnaire créole pour vous familiariser avec les mots.
c'est vrai rien  à voir avec le parlé .
Mais vous aurez déjà un parfum aux mille senteurs de la Réunion
Oké lé bon !
WanC-A

Hippocampe33 a écrit:

la visit i dure .. in sertin (=certain) temps ! :mad: pren pa la colère pou sa!!!
ok, zot i pé (=peu/pe/peut ) visit en journé vist et i cout 10 euro ou bien zot i pé (=pe/peu/peut) visit la nuitt,(fai attention gran mère kal!!!=légende) et la visit i cout 12 euro
déssa bann diss "persones" i cout 7 euro. =si nana 10 personne ou plus i cout ....
Banna b[s]isoin dé hér !


[/s]= i fo compté dé zer d'temps!!(=il faut compter deux heures!!)

ou la gagn tir loder dann out cheveu?

Hippocampe33 a écrit:

issi la, lé(=le c'est possible aussi) vent i souff for é la pli i tonm. Nou lé inen  "hivers" é(=et) mi kroi sa lé "normal" !
Kossa zot i dit : kass pa la tet, la pli i tonm, soley va arniv rev'nir(apres la pluie le beau temps) ??


aster hippocampe lé in kador (=as i peu dire sa aussi)en créole= (mot plus beaucoup utilisé mais que j'aime beaucoup et qui veut dire être très fort, un as koi!!)

moin lé conten po ou et na in proverb i di "ti hache i coupe gro bois"=avec de la persévérance on arrive à ses fins
tantion ou dépass a moin!!!! :D

melanie87 a écrit:

Bonjour à vous tous!  :)
J'ai essayer de comprendre un peu ce que vous dites mais j'ai bcp de mal!
Je vais venir m'installer d'ici quelques mois à la réunion pour une durée indéterminée et j'aimerais apprendre à parler le créole mais je ne sais pas trop comment m'y prendre.
En voyant le forum, je me suis dit que peut être je pourrais apprendre Grace à vous.
J'aimerais pouvoir le parler un peu pour la vie de tous les jours une fois sur place et aussi pour mon métier car je suis infirmière et qu'on parle bcp dans notre métier ;)

Merci d'avance pour vos aides et vos conseils

Mélanie


bonjour out tousel!! :D (c'est une blague que les enfants font:"bonjour tout le monde " bonjour toi seule" ça marche pas en français) :(
mi souhaite aou la bienvenu!!
pour parler créole sur le forum c'est un peu difficile car il faut entendre et pratiquer un peu tous les jours!
moi je donne des bases des structures qui vous permettront de ne pas trop tendre l'oreille quand on vous parlera et aussi de pouvoir le parler plus vite!!!vous aurez les outils pour ça!!
après je double les consonnes à la fin d'un mot pour dire qu'on le prononce!! et comme le créole a été une langue orale pendant longtemps il est très difficile pour le réunionnais de le lire!! quelques personnes tentent de trouver une écriture possible et ils ne sont pas toujours d'accord!!  on met K ou pas k parce que si on met k alors on va dire kass pa la tête(ne te tracasse pas!!) et si on ne met pas k alors on va écrire casse pas la tête!!  donc vous n'êtes pas seuls à n'y rien comprendre!! l'essentiel c'est de s'y mettre pour pouvoir échanger quelques mots au début en tout ka ou cas!!! :D

Blandine974 a écrit:

Oui, week-end lé té bon, merci  :)

Vacances lé fini, zordi moin la retourné travaillé  :(

Mi di a zot, moin la pri in décision, mi sa va arrivé le 01 janvier  ;)


blandine kossa moin la di aou!!! ou la pa apprennd out gramèr! :mad: ou noré pu gainll 20!!

ou pass 31 dann l'avion!! kissa i vien trap aou l'aréoport?
christ

Juanita et Jluc a écrit:

:/
otay Blandine974
ou kit lille:(
non na l'air  :D na l'air kel la fin fatigué avec banna!!el i vien rod in pe la chaleur ici la réynion!!
jluc

aou melanie87,on met aou en début de phrase quand on veut menacer quelqu'unet ici ce n'est pas le cas!
personnelement j'essaie de suivre les conversations des uns et des autres avec les corrections de christelle et traductions,
je suis assez scolaire, je note le vocabulaire et les tournures de phrases, un peu primitif comme methode, mais voici mon experience
a bientot
jluc


au fir et a mesur , i vien!! ( kass pa la tête, kass pa la tête, ta gainll mal de de tête!! :D )

en attendant k'zot i gagn koz créole, écoute ce pti maloya traditionnel:http:
//www.mi-aime-a-ou.com/chanson_valet_valet.php

i fo bouge lo rein! =bougez les hanches!!!

christ974 a écrit:
Blandine974 a écrit:

Oui, week-end lé té bon, merci  :)

Vacances lé fini, zordi moin la retourné travaillé  :(

Mi di a zot, moin la pri in décision, mi sa va arrivé le 01 janvier  ;)


blandine kossa moin la di aou!!! ou la pa apprennd out gramèr! :mad: ou noré pu gainll 20!!

ou pass 31 dann l'avion!! kissa i vien trap aou l'aréoport?
christ


Sa même Christ !!!
Mon zami Christian vien trap amoin l'aéroport pou le bone ané  ;)

Merci Christelle! :)
Je vais essayer un peu tout les conseils qu'on m'a donné et puis suivre les conversations en créole sur le forum pour prendre l'habitude des tournures de phrases et par la suite, essayer de discuter un peu en créole avec vous tous.

christ974 a écrit:

en attendant k'zot i gagn koz créole, écoute ce pti maloya traditionnel:http:
//www.mi-aime-a-ou.com/chanson_valet_valet.php

i fo bouge lo rein! =bougez les hanches!!!


:top:
merci aou Christelle
Mi aime Maloya, mi aime Daniel Waro super musicien
Moin la Kayambe pou musik sa le gayar
adie  :cheers:

bonjour tout le monde!!

Dernièrement j'ai regardé Fort Boyard et devinez quoi?? j'ai entendu l'animateur prononcer le mot "kador" et cela correspondait au mot kador en créole!! vous le saviez???

christ974

Christ, moin lé contente out retour, mais la, ou lé oblijé koze kréol  :dumbom:

Comment on dit "Passe-Partout a une trouille bleue des tigres" en créole ?  :D

Lo ki passe partout i moul poiv kan li voi in tigre!!!
ou bien:
son ki i moud kane kan li voi in tigre!!!

christelle

Merci, Christelle. Je vois que tu as changé ton avatar pour une photo. Elle est drôlement jolie, ta maison !  :D

kom blandine la di : ici anndan i koz créole!! :dumbom:

mi peu pas mont azot kissa mi lé.... nana in ta domoun i guete anou!!!!
pou linstan zot va contente sa même!!!

christ

:top:
zoli la kaz, christ  ;)

bon sware
jluc
:sleep

christ974 a écrit:
Tchix a écrit:

HAHA !!
Fo voir sa, "Elle pète un plomb à la poste de St Denis"
Fé rire à loin  :lol::lol::lol:http://www.youtube.com/watch?v=wnTUM6OuNiM


Durée 2mn...qu'est ce qu'ils prennent les Mahorais et les Malgaches....


lé vrai ki fé rire!! mé malérèsemen sat el i di lé in pé vré!! lo bann machine i remplace domoun, lo bann voisin (malgaches et mahorais) i pren travay bann reynionais..... sat i arrive sé ke nana de plis en plis chômeur et dann sain d'nis (le chef lieu) nana 600 SDF(sat la moin lé pa sir mi vend azot comme moin la ashté la dessu mi fé pa bénéfice!! :D )
el i koz aussi  dessu le bann zoreil mé bon el i di pa tro gran chose dessi!!


Koué enkor malgaches ek mahorais i pren travay bann reynionais? Sa lé pa vré, mwin lé désolé, bana y prend sat néna, sat des fois reynionais y ve pa paske lé trop dégradant pou zot ou paske ou doit travay sou gros soley. Mwin mi di, jugé su la compétence, pa sur l'origine et fé ek sat ou néna.

Hani974 a écrit:
christ974 a écrit:
Tchix a écrit:

HAHA !!
Fo voir sa, "Elle pète un plomb à la poste de St Denis"
Fé rire à loin  :lol::lol::lol:http://www.youtube.com/watch?v=wnTUM6OuNiM


Durée 2mn...qu'est ce qu'ils prennent les Mahorais et les Malgaches....


lé vrai ki fé rire!! mé malérèsemen sat el i di lé in pé vré!! lo bann machine i remplace domoun, lo bann voisin (malgaches et mahorais) i pren travay bann reynionais..... sat i arrive sé ke nana de plis en plis chômeur et dann sain d'nis (le chef lieu) nana 600 SDF(sat la moin lé pa sir mi vend azot comme moin la ashté la dessu mi fé pa bénéfice!! :D )
el i koz aussi  dessu le bann zoreil mé bon el i di pa tro gran chose dessi!!


Koué enkor malgaches ek mahorais i pren travay bann reynionais? Sa lé pa vré, mwin lé désolé, bana y prend sat néna, sat des fois reynionais y ve pa paske lé trop dégradant pou zot ou paske ou doit travay sou gros soley. Mwin mi di, jugé su la compétence, pa sur l'origine et fé ek sat ou néna.


bon lé vrai aussi sat ou di,!I sa lé tres compliqué toussla! Lé toujours la faute in not moun! Dann la tete bann reyionai lé comme sa! Mé moin lé dakor ek ou I fo pa jugé par rappor la couleur ni lorigin meme si lé pa facil! Pa fassil ditou! Mé nana beaucou d reyionai I rod travay et I 4riuve pa,,!I kissa loter!
au fait bienvenu! Et à bientot pour d'autres echanges
christ

mi cose plu créol a koz mon ban livre lé dan lé karton !
mi démenaz dan 4 jour é mi nana plu internet pou bann 10 jour ...
mi rod pa do bann betises !

( en francais, mes pompes sont en cartons  :(  et sans elle le ne vaux pas grand chose
Je ne pourrai plus lire vos betises car je n'auirais plus le net pendant 10 jours)

A très bientôt, alors, et bon déménagement, Elisabeth  :)

Ou quit out caze ? Ben moin mi croyai aou l'étai bien dan out caze  :(

Hippocampe33 a écrit:

mi cose plupu créol a koz mon ban livre lé dann karton !
mi déménaz dan 4 jour é mi moin nana plu internet pou bann pou au moin 10 jour ...
mi rod pa do bann betises ! :lol:

( en francais, mes pompes sont en cartons  :(  et sans elle le ne vaux pas grand chose
Je ne pourrai plus lire vos betises car je n'auirais plus le net pendant 10 jours)


mi souhaite aou in bon déménagement et ni retrouve dann 10 jours alors!!
christelle

Ben alors...retrouvée en page 2 la Ti Lekol...
Sa lé pa gayar du tout  :o

ben alor oussa ou sort??
i fé lontan moin la pa vu aou!!! raconte in peu!!

amoin, moin la profitt navé poin personne dann lo ti lékol et moin la aposé (reposer)!!
la fé a moin beaucoup de bien!!! bon sinon sa.... moin la recommence travaille et sa lé bien gayar!! moin la retrouve toutt mon bann zélèves!! et moin sera bien conten retrouve zot toutt aussi pou nou koz in pé!!!mais zot la manque amoin!!


christelle