Apprendre le créole réunionnais: sa lé gayar!!

kan moin la repris la discussion stage créole mi pensé pa ke noré d'zélève et que zot noré aimé apprend le créole!!!bein voila comme mi voi ke zot i aim alors mi rouv(e)sa .... comme sa, sera plus facile pou dot domoun pou rejoind anou!!

nou continuyé la d'ssu si zot i voi pa linconvenient!!

adié = au revoir

moin la kompri,
"stage de créoleé, lé plu bon,
"Apprendre le créole réunionnais" lé bon !  sa lé gayar !

Aou lé victim dé out succè  :one

sa lé une bonne idée  :top:

Bienvenue tout le monde sur la petite école de Christ974 !!!
:thanks:
Bravo à notre Christ pour sa disponibilité, bonne humeur, patience et grande gentillesse  :)

Aujourd'hui... c'est l'inauguration de la petite école, aussi, pour l'annoncer.... je ne me risque pas en créole  :lol:  et vous êtes tous invités ce soir à laisser un message d'encouragement à Christ....

MAIS.... EN CREOLE REUNIONNAIS UNIQUEMENT !!!

Venez nombreux les nouveaux membres, ne serait-ce que pour dire...allez, je vous aide un peu..".Komen il lé ?"

A ce soir... :cheers:

Mi fé mon ti lantré a lékol expatblog mais comme mi fé bonpé fot  et moin kompran pa granchose :/ .....moin d'abors essayer lir  a zot
Mersi à zot tout. adié. :thanks:

otey BBsucre, ou semble bien koz créole kanmême, ou lé infirmière moin la vu. Oussa ou travay si lé pas fourné?

Batisme a écrit:

otey BBsucre, ou semble na l'air bien koz créole kan même, ou lé infirmière moin la vu. Oussa ou travay si lé pas fourné?


= indiscret

:lol:;)

Tchix a écrit:

Super !
J'y pensais ce matin...tu l'as fait !!!
:top:


suoer!!! moin la pense samême somatin.... ou la fé!!

ou la trouve ali? ou koné sat (=celui) la di aou sat (ce que) mi gagn pa dir parske lé tro vilguèr..... :whistle:

Batisme a écrit:

sa lé une bonne idée  :top:


=in bon lidé

kan mi barre i veu dire ke lé pa bon et kan mi barre pa i veu dire ke lé bon mé en vré créole va dire plitô comma(en gras)!!

comma =comme ça

kan in moun i demand aou : "komen i lé" kossa zot i répond(on prononce le d)?

Batisme a écrit:

otey BBsucre, ou semble bien koz créole kanmême, ou lé infirmière moin la vu. Oussa ou travay si lé pas fourné?


Otey Batisme,
moin a l'air bien koz créole mé moin li bien le dictionnaire  :D
lé pas fourné ou travay a mi : sé dans un laboratoire de Sinpol.
Mersi christ-prof (et pas krisprolls car pas Réunionnais  :D ) pour les corrections et traductions

BBsucre a écrit:

Mi fé mon ti lantré a dann lo ti-lékol expatblog mais comme mi fé bonpé fot  et moin mi kompran pa granchose :/ .....moin mi va / ma d'abors essayer lir  a zot
Mersi à zot tout. adié. :thanks:


pou in moun ki vien d commencé mi trouve ke ou démerde bien/débrouille aou bien!! et sé pa d la mansongeri=lé pa menteur!!
mi félicite aou pou out promié jour!! en français i di sé en forgeant ki devient forgeron!!!

Batisme a écrit:

otey BBsucre, ou semble bien koz créole kanmême, ou lé infirmière moin la vu. Oussa ou travay si lé pas fourné?


bein oui oussa ou travay dan in lékol, dann lhopital,.... amoin mi fé mon fourné!!! :D

mi encourage zot toutt koz entre zot!!! zot lé pa obligé di la vérité!! zot i pe ramasse menteur!!nou lé la pou kozé, pou rir pou passe lo tan, pou konèt in nélot(=chacun d'entre nous), ...

Mersi Christelle  ;)

BBsucre a écrit:

moin li bien le dictionnaire  :D


Afol pa, moin lé pareil

Kossa Christ dit aou lé bien vré, ou na l'air gabié, ou koz en vré ek créoles?

BBsucre a écrit:

Mi fé mon ti lantré a lékol expatblog mais comme mi fé bonpé fot  et moin kompran pa granchose :/ .....moin d'abors essayer lir  a zot
Mersi à zot tout. adié. :thanks:


Lol....bienvenue à toi ma belle ... :lol:

On attend Christ pour l'ouverture  !!!
Lé pa la Christ ? La pa fini manzé ?

oyé!oyé ! bonnes gens mi déclare officiellement lo ti lékol rouver!!!

mi compte dessi zot pou fé viv la discussion !!et vrémen mi remersi zot toutt !!
zot prof, christ974

BBsucre a écrit:
Batisme a écrit:

otey BBsucre, ou semble bien koz créole kanmême, ou lé infirmière moin la vu. Oussa ou travay si lé pas fourné?


Otey Batisme,
moin a l'air bien koz créole mé moinmi lir bien le dictionnaire  :D
lé pas fourné oussa mi travay a mi : sé dans un laboratoire de ( Sinpol.)Saint-paul
Mersi christ-prof (et pas krisprolls car pas Réunionnais  :D ) pour les corrections et traductions


et depi kan ou lire anou?oussa ou sort (le T se prononce)? kel koté?

christ974 a écrit:

oyé!oyé ! bonnes gens mi déclare officiellement lo ti lékol rouver!!!

mi compte dessi zot pou fé viv la discussion !!et vrémen mi remersi zot toutt !!
zot prof, christ974


Yeahhhh...Super !!
:rolleyes:

christ974 a écrit:

kan in moun i demand aou : "komen i lé" kossa zot i répond(on prononce le d)?


Lé laa...

oté [b]zot i enten pa zoreil kossa! moin la pose in question et zot la pa répond amoin!! :mad:[/b] koi i répond kan in moun i demand "commen i lé?"

blandine poukoué ou la pléré lot jour? :/
hippocampe eske ou la parti saint-pierre au bout di compte? commen lété out journé? :cool:
tchix moin lé conten ...ou la essaye koz in peu créole... sé bien!! mi dira pa ou rien pou linstant!! talèr peutêt!! :dumbom:
bb sucre avec batisme ... zot i triche!!zot i garde dann dictionnaire!!kossa i ve dire!! pou set foi si, mi laisse passé mé prochain coup zot va gayinll in pinition!! :D
batisme moin lé in pe pa content mé comme ou lé le seul garçon ke moin nana alors .....bein ma voir sa in not jour!!! :blink::lol: mi iaim zot toutt

Blandine974 a écrit:
christ974 a écrit:

kan in moun i demand aou : "komen i lé" kossa zot i répond(on prononce le d)?


Lé laa...


:one
oté moin la pa tendu aou....moin lé désolée!!! rèsemen (heureusement) ou lé la!!

Christ, lé pas content akoz nou sava lir dan dictionnaire? :p

Batisme a écrit:

Christ, lé pas content akoz nou sava lir dan dictionnaire? :p


non mi casse la blague .. :lol:

et kan moin la di "zot i enten pa zoreil" sé in lespression ki ve dire "vous n'avez pas entendu ou compris ce que j'ai posé comme question ou ce que j'ai dit!! j'adore cette expression!!
mi voulé (je voulais) utilise cette expression et té fallé montre in pe la colère,sé tou!!
christ ;)

christ974 a écrit:

oté [b]zot i enten pa zoreil kossa! moin la pose in question et zot la pa répond amoin!! :mad:[/b] koi i répond kan in moun i demand "commen i lé?"



:lol: mi iaim zot toutt


Lo forum ossi :heart:

assoir mi sa parle azot de la caze:
bann promié reyionais la commence construire d'caz ek tou sak i trouvé autour d'zot: vacoas, vétyver,lantanier,cannes... Néna deux types de huttes, na ene c'est pou dormir et lot c pou fer cuir d'mangé et sa i apel "boucan"
lo caz lété en triang pou protège contr la pluie, lo ven...

in boucan sé in kaz oussa ou fé boucanne la viand, saucisse, ... pou conservé!!et kan la viand lé boucanné nou peu mangé lo boucané avec ti jacques! :D

beurk... mi kompren mieux afer ou change out foto de profil ^^

Prof, ou gayn dir a nou koi i lé "vacoas, vétyver,lantanier" siouplé.

Batisme a écrit:

beurk...


Di pa ou sa !!! lé bon ti boucane  :dumbom:
Mi done aou in recète http://www.mi-aime-a-ou.com/recette_bou … ngelle.php

Blandine974 a écrit:
Batisme a écrit:

beurk...


Di pa ou sa !!! lé bon ti boucane  :dumbom:
Mi done aou in recète http://www.mi-aime-a-ou.com/recette_bou … ngelle.php


Mersi Blandine mais moin mange pa la viand  :D

Batisme a écrit:
Blandine974 a écrit:
Batisme a écrit:

beurk...


Di pa ou sa !!! lé bon ti boucane/cary boucané  :dumbom:
Mi done aou in recète http://www.mi-aime-a-ou.com/recette_bou … ngelle.php


Mersi Blandine mais moin mi mange pa la viand  :D


ou la di beurk parce ke ou mange pa la viand alors!!! bon sé out choi ... (in jour ma /mi va essayé!!)
mersi blandine!!! eske ou iaim fé la cuisine?et kossa ou kisine?
batisme en fait sé dé plantes avec gran feuille ke té en serve pou pou fé le toi ou bien le mur! si ou ve voir kossa i ressemb tape : vacoas, lantanier,...

mi souhaite azot in bon journé!!!

HAHA !!
Fo voir sa, "Elle pète un plomb à la poste de St Denis"
Fé rire à loin  :lol::lol::lol:http://www.youtube.com/watch?v=wnTUM6OuNiM


Durée 2mn...qu'est ce qu'ils prennent les Mahorais et les Malgaches....

Code:

hippocampe eske ou la parti saint-pierre au bout di compte? commen lété out journé?

bonjou
vi, moin nana trouvé in loto yersoir, é mi lé parti st pierre joué taro!

moin la lavé mon "lin"z yer é ca lélé gayar akoz zhordi la pli i farine, lé tan lé fré issi.
mi sava rod mon loto tanto é sa lé pa gayar !

Quad je met " -- - " c'est que j'invente et que je e sais pô !

BB sucre,  zot nana kel "diktioner"

Tchix a écrit:

HAHA !!
Fo voir sa, "Elle pète un plomb à la poste de St Denis"
Fé rire à loin  :lol::lol::lol:http://www.youtube.com/watch?v=wnTUM6OuNiM


Durée 2mn...qu'est ce qu'ils prennent les Mahorais et les Malgaches....


lé vrai ki fé rire!! mé malérèsemen sat el i di lé in pé vré!! lo bann machine i remplace domoun, lo bann voisin (malgaches et mahorais) i pren travay bann reynionais..... sat i arrive sé ke nana de plis en plis chômeur et dann sain d'nis (le chef lieu) nana 600 SDF(sat la moin lé pa sir mi vend azot comme moin la ashté la dessu mi fé pa bénéfice!! :D )
el i koz aussi  dessu le bann zoreil mé bon el i di pa tro gran chose dessi!!

Hippocampe33 a écrit:

Code:

hippocampe eske ou la parti saint-pierre au bout di compte? commen lété out journé?

bonjour
vi, moin nana la trouvé in loto yersoir, é mi lé moin la parti st pierre joué taro!

moin la lavé mon "lin"z yer é ca lélé gayar akoz zhordi la pli i farine, lé tan(temps) lé fré issi.
mi sava rod mon loto tanto talèr é sa lé pa gayar !

Quand je met " -- - " c'est que j'invente et que je e sais pô !


point de grammaire

on dit "moin la trouvé!" mais "moin la trouve in loto!!" verbe 1er groupe
moin la parti!!et moin la parti en ville!!verbes en ir
moin la vend (ou vendu) moin la vend mon loto!! verbes en DRE

pou mié comprend akout sa:http://www.mi-aime-a-ou.com/chanson_pied_de_riz.php

Mersi Christ
Ou peu explik a nou komen nou doit utiliser "mi" ou "moin" sa lé pas tré clair pou moin. "Mi lé parti, Moin lé parti" lé bon toute dé?

Batisme a écrit:

Mersi Christ
Ou peu explik a nou komen nou doit utiliser "mi" ou "moin" sa lé pas tré clair pou moin. "Mi lé parti, Moin lé parti" lé bon toute dé?


= je suis sur le départ!! comme dans" bon bein mi di a ou aurevoir!! piouk!!! mi sa va prend lavion!!! momon adié moin lé parti!!" je suis  allé = moin la parti ...

pou moin i di "mi sa va (je vais), mi mange, mi travay, mi joué (mi joue i peu dire aussi voir plus haut), mi regard, mi mette in pé d'sel, mi coupe, mi écrit, mi totoshe...donc on met mi quand on parle au présent! ou bien avec mi sa... comme dans mi sa .....coupe do bois.

moin la parti, moin la mangé, ....(.voir point de grammaire plus haut!) moin la mangé. moin la mange brèdes!!mé on va dire moin la mette in pe de sel, moin la écrit et moin la totoshé (point de grammaire) [b]moin la .[/b].. passé composé

mi allé,mi mangé, mi travayé, mi joué (oui je sais c'est comme le présent)....et pour les autres c'est "moin lété en train de mette in pe d'sel, moin lété en train d'coupé, moin lété en train d'écrire,moin lété en train de totoshé...i utilise mi quand ou raconte in nafer à l'imparfait comme j'allais, je travaillais, .....donc moin quand nana la ou bien lété

mi mange la morue/ moin la fé cui la morue avec margoze (légume au gout amer enfin un peu) yerosoir(hier soir).kan moin lété ti (jeune/enfant) mi mangé pa la morue: moin té i trouve pa sa bon!!!

MI espèr ke ou la compris. moin la fé tout mon possib pou ou comprend;a forstan ou va finir par bien itilisé!!

Hippocampe33 a écrit:

BB sucre,  zot nana kel "diktioner"


Ala : http://www.creole.org/dictionnaire_creole.htm
Sé presk koum du travay marmay internet   :D

christ974 : dopikan aou abit la rényon ?
Moin mange la viand i em sa i mi sa va mèt o fé le bon poulé  :D
mi souhaite azot in bon swaré