Close

To marry a Filipino lady

I am trying to marry a Filipino lady in the Philippines ,
I hope to find here some Portuguese gentleman that already went through the process of obtaining the necessary documentation .
I hope that some Filipino lady on this forum is married to a Portuguese and married in the Philippines , because it looks like that no one can provide the correct information pertaining to the legal requirements and documentation needed . I am divorced .
I would be most grateful if anyone could help .
Manuel

Hi Fachada,

Welcome on board  :)

Try to post on the Philippines forum as well, maybe you could get some relevant information from Portuguese or Filipino members there.

Have a look at this thread : http://www.expat.com/forum/viewtopic.php?id=586279

You may participate on the thread or even send a private message to the members to get some information.

All the best,
Bhavna

Oi Manuel,

O que é, especificamente, que precisa saber? Eu não sou português, e a minha esposa não é filipina, mas tenho bastante experiência pessoal semelhante. Eu sou americano, e casei por primeira vez na Argentina, e sempre moramos nos Estados Unidos. Pois, ela faleceu, e agora estou casado com uma brasileira. Nos casamos nos Estados Unidos, quando eu morava na Eslovênia. Moramos dois anos na Eslovênia, depois quatro nos Estados Unidos, e agora estamos em Cascais. Obviamente não posso dar requerimentos específicos, mas talvez tenha conselho geral que possa lhe ajudar.

Para saber os requerimentos específicos, vale pena ligar para o consulado português em Jacarta, Indonésia (pelo visto, Manila não tem). Se forem se casar lá na Filipinas, seria esse consulado que for atendê-los. Não ter consulado nas Filipinas pode até complicar o assunto. Se for possível, pode ser mais fácil que ela visite Portugal como turista, e se casam aqui. Mas, tenha muito cuidado com isso dum aspecto legal. Pode ser considerado fraude se ela entrar sob falsos pretensões (embora duvido que Portugal crie problemas como o meu pais faria). Entre linhas estou dizendo que podem assim, mas não necessariamente que devem.

https://www.portaldascomunidades.mne.pt … /filipinas

Se quiser bater o papo para ver se talvez tenha mais alguma joia de sabedoria que sirva, mande mensagem privado.

Cumprimentos,
Shane

New topic

Questions and answers about formalities

Ask your question
G03092011
fiftyfootgirl
Guest
fiftyfootgirl
MaybeJohn
Requirements for moving with non-EU girlfriend
By MaybeJohn
alibiuy
portugal 2016 residency stop or working now
By alibiuy

Expatriate health insurance in Portugal

Free advice and quotation service to choose an expat health insurance in Portugal

Moving to Portugal

Find tips from professionals about moving to Portugal

Travel insurance in Portugal

Enjoy a stress-free travel across Portugal

Flights to Portugal

Find the best prices for your flight tickets to Portugal