Working Holiday Visa Australia

You would like to discover Australia?

The Working Holiday Visa is is perfect for you if you want to travel and work in Australia for one year.

How to find out if you are eligible for this visa?

You'll find a lot of valuable information about the WH visa on the Australian Department of immigration website: https://www.ecom.immi.gov.au/visas/applyNow.do?form=WHM

Bonjour,
Je viens de mettre en ligne le site www.rtbt.fr, un guide thématique dédié au working Holiday visa en Australie. Il regroupe des infos et de nombreux liens pour préparer au mieux son année down under. Attention pas encore de Mozilla!
COrdialement,
Guillaume Giraudet

Salut Guillaume,

Je me permets de te contacter pour avoir quelques renseignements sur l'Australie.
Je souhaite y partir dès Avril prochain par le biais de LangTra (une assoc. qui délivre le visa Work/Holiday).

Mais je me pose un paquet de question :
   - le niveau de vie n'est il pas trop élevé pour pouvoir faire toutes les activités possibles ?
   - l'Australie est il un bon pays pour apprendre l'Anglais (il parait que l'accent est difficile) ?
...

Enfin,... si tu as des conseils, n'hésite pas...

D'avance merci,

Normal ETA or tourist visa does not grant work rights

Remember you must be legal to work e.g. Working Holiday Visa

If not eligible for WHV, there are alternatives, affordable career training from AUD1800> per half year, with student visa granting work rights, and after 2 years study students can apply for residency

We actually placed a 60 yo Irish gentleman in a cookery courses :)

Cheers Andrew