Moving back to Mauritius?

Hello Everyone,

Thanks in advance for your responses.

I am actually working in the financial sector/banking in Paris and i would like to know about the job prospects in this field in Mauritius. I am a Mauritian citizen but i left the island in 1997 for my studies. I never worked in Mauritius, i am actually working in Paris, but I was also based in New York for some years.
But due to the crisis affecting the sector I am in, I was thinking about moving back to Mauritius. I read that the finance sector will be growing on the island but i dont know to what extent this is true. I thought i could eventually catch this "upside"  and eventually help the country to develop this sector.

I would like to know what are the prospects for someone having 10 years of experience in the Investment Banking/Hedge Fund field. I need to point out that I am not in accounting , advisory or audit. My life in Europe is very good but i feel perspectives are getting rare and somehow the reputation of bankers is getting worse everyday. Also returning home is always something to be considered. I am not looking for the exact same conditions(salarywise) in Mauritius, although i heard some guys in banks are making very good money, comparable to european standards. I am searching for challenging positions where i could be bring some expertise.

Thank you very much :)

G

Hello Gekko.

Welcome to Expat.com! :)

In meantime, you can read these articles on Work in Mauritius.

Hope you'll soon be helped by other members.

Thank you,
Aurélie

Thank you Aurelie.

Cheers

G

There are good opportunities for people with banking experience like you in Mtius. You should approach the relevant people. You should try MCB or Barclays

Hi Gekko

I was in France and I'm back in Mauritius. I'm still overly surprised by the extent of the financial sector here. I know many close relatives who have got quite nice jobs in the financial sector. We are becoming more and more like a little Wall street island with its bad apples as well. The best advice I can give you is to start a business in the investment or consultancy field or else try the big banks or accounting firms.

bonjour M Gekko
j'aimerai sonner l'alarme car par expériences de gents comme vous me font réellement peur quand vous aller débarquer a Maurice
sans vouloir vous juge en temps que banquier vous renseigner a la façon que vous venez de le faire je devine déjà la suite a Maurice une fois débarquer dans le pays natal vous aller benificie de votre entourage familial d'un bien être exagérer ,vous y mettre une en courtisant la vanite ambiante et promettre la poule et l'oeuf a qui le gobera car les dernières année a Maurice l'épidémie porte un autre non pas médical cette fois si c'est la maladie argent arnaquée tout ce secteur rend la vie très très difficile au mauricien a l'heure actuelle,Alors je vous en prie quand vous retournerez dans votre île faite réellement bouger les choses et pas faire comme la plus part des kom-back exploiter sa propre race et d'avoir assez du courage pour leur raconter la realiter,car Maurice vient de ramasser un très mauvais coups point de vue touristiques  en Allemagne il a déjà des agences qui refuses de vendre la destination MAURICE on l'appelle déjà l'île de la tentation mafieuse
je ne vous en veux pas a vous personnellement mais réellement je suis marie a une mauricienne adorable depuis 25ans et parfois c'est elle qui déploré de ne plus vouloir y retourner ,on aimerai vraiment faire bouger les choses car nous adorons notre bout de paradis et ça nous ferait plaisir qu'ils aurai des gents qui pense comme nous  ( Bon Dieu pas créé paradis avec BUSINESS LI)   en toute sincérité   Jacques& bindoo

hellmann jacques wrote:

bonjour M Gekko
j'aimerai sonner l'alarme car par expériences de gents comme vous me font réellement peur quand vous aller débarquer a Maurice
sans vouloir vous juge en temps que banquier vous renseigner a la façon que vous venez de le faire je devine déjà la suite a Maurice une fois débarquer dans le pays natal vous aller benificie de votre entourage familial d'un bien être exagérer ,vous y mettre une en courtisant la vanite ambiante et promettre la poule et l'oeuf a qui le gobera car les dernières année a Maurice l'épidémie porte un autre non pas médical cette fois si c'est la maladie argent arnaquée tout ce secteur rend la vie très très difficile au mauricien a l'heure actuelle,Alors je vous en prie quand vous retournerez dans votre île faite réellement bouger les choses et pas faire comme la plus part des kom-back exploiter sa propre race et d'avoir assez du courage pour leur raconter la realiter,car Maurice vient de ramasser un très mauvais coups point de vue touristiques  en Allemagne il a déjà des agences qui refuses de vendre la destination MAURICE on l'appelle déjà l'île de la tentation mafieuse
je ne vous en veux pas a vous personnellement mais réellement je suis marie a une mauricienne adorable depuis 25ans et parfois c'est elle qui déploré de ne plus vouloir y retourner ,on aimerai vraiment faire bouger les choses car nous adorons notre bout de paradis et ça nous ferait plaisir qu'ils aurai des gents qui pense comme nous  ( Bon Dieu pas créé paradis avec BUSINESS LI)   en toute sincérité   Jacques& bindoo


Bonjour Monsieur,

Ca m embete de vous repondre en Francais car on est sur la partie anglophone du Forum Expat. Donc je vais respecter les autres 'forumeurs' en vous repondant en anglais!

Sir, I do respect your love and attachment for Mauritius. Preserving the mauritian culture and way of life should be the priority of every mauritian but I think in every society, what matters the most, is the future and not the past. Past achievements, pride, failures must be left where it is. The way you equate bankers with mobsters is somehow disturbing for me but I guess you are influenced by the biased media in Europe.

My plans to return back are not motivated by money or exploiting the mauritian people. I know where I come from and I have my own breadth of experience in which I can pour to get to know whats wrong or right. So please spare me your diatribe about bankers, vanity or money .

For you, Mauritius is sun, holidays with your in laws, good time and beaches. I want Mauritius to be a place where people come to achieve things, do business, make money respectful of laws and have ambitions to reach their dreams whatever it would be. I do hope that Mauritius will not only be a place for tourist but a place where many things are possible. Your image of Mauritius is not mine and I wish in the coming years Mauritius will be much closer to Singapore than to Maldives, countrywise and economically speaking.

Cheers

G

@hellmann jacques - Can you please write in english on this Anglophone forum so that everybody may understand? :)

Thank you,
Aurélie